Szeretettel köszöntelek a Párizs Szerelmesei közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Trisztán Klári
Párizs Szerelmesei vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Párizs Szerelmesei közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Trisztán Klári
Párizs Szerelmesei vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Párizs Szerelmesei közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Trisztán Klári
Párizs Szerelmesei vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Párizs Szerelmesei közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Trisztán Klári
Párizs Szerelmesei vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Aki már járt Párizsban tudja, hogy a metró - akárcsak a világ más nagyvárosainak életében - igen fontos szerepet tölt be a mindennapi közlekedés életében. Szinte elképzelhetetlen, hogy a nyüzsgő nagyváros buszokkal és villamosokkal legyen dugig, szinte órákba kerülne eljutni a város egyik pontjából a másikba.
Párizsban az első metrót 1900-ban avatták fel, azóta a francia főváros metrórendszere 16 vonalból áll. Teljes hosszuk eléri a 211 km-t. A metróvonalak 1-14-ig vannak számozva, és van két kisebb vonal is, ezek a 3bis és 7bis nevet viselik. Ők ugyanis a 3-as és 7-es vonal elágazásai voltak, később azonban önálló útvonalon kezdtek közlekedni.
A párizsi metró igen látványos, márcsak építészeti stílusa miatt is. Néhány állomása kedvelt fotózási célpont a turisták körében.
A legelső vonatot tehát 1900. július 19-én avatták fel, méghozzá az Exposition Universelle világkiállításra. A nyolc állomásból álló metrószakaszon közlekedő kisvonat Párizs nyugati és keleti felét kötötte össze, két évig építették az alagutat. Először csak fából készült kocsik mentek, bőrüléssel az első-, fapaddal a másodosztályon. 1903-ban történt egy földalatti baleset, ekkor váltotta fel a fából készült kocsikat a fém.
Naponta 130 ezer ember vette igénybe a század eleji metrójáratot, ma körülbelül 6 millió ember utazik vele.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
A párizsi közlekedés
Londonból közvetlenül a párizsi metróra
A párizsi Notre-Dame
Párizsban a gazdasági válság miatt egyre feszültebb a hangulat